Dezmembrări Auto - Piese Auto SH - Dez.ro Site-ul Dezmembratorilor din România!

Ford B-MAX Concept, viitorul MPV mic ce ar putea fi construit in Romania

Timp de citire: 2 minute
Ford B-MAX Concept, viitorul MPV mic ce ar putea fi construit in Romania

Ford a adus la Geneva monovolumul de clasă mică B-MAX, model care ar putea fi construit la uzina din Craiova a constructorului american. Deşi este un concept, modelul de serie nu va diferi foarte mult de exemplarul pe care îl vedeţi în fotografii. Va adopta până şi sistemul inedit de deschidere a portierelor, care asigură cel mai bun acces în interior din clasa MPV-urilor mici, după cum susţine Ford.

La fel ca la principalul concurent, Opel Meriva, portierele au deschidere în oglindă, însă există două diferenţe majore: la Ford, cele din spate sunt culisante, iar montantul central lipseşte cu desăvârşire, rolul de siguranţă al acestuia fiind luat de uşile care au primit ranforsări suplimentare. Prin anularea montantului B, Ford B-MAX beneficiază de o lăţime de acces de peste 1,5 metri. Maşina are puţin peste 4 metri lungime, fiind cu 11 cm mai lungă şi cu 11 cm mai înaltă decât Fiesta în 5 uşi, model cu care împarte platforma tehnică. Totodată, este cu 32 cm mai scurtă decât MPV-ul compact C-MAX.

Asta se traduce printr-un spaţiu interior suficient pentru cinci persoane. În plus, bancheta din spate este rabatabilă 60/40, iar atunci când se pliază se obţine un spaţiu de încărcare plat pe care pot fi transportate obiecte lungi de până la 2,35 metri (cu condiţia ca şi scaunul pasagerului din faţă să fie pliat).

Stil inspirat de iosis MAX şi S-MAX

Design-ul lui B-MAX este unul plăcut, care urmează filosofia „Kinetic” şi se inspiră de la modele precum conceptul iosis MAX sau noul S-MAX. Partea frontală este dominată de grila trapezoidală enormă şi de farurile mult întinse pe flancuri. Profilul este fluid şi dinamic (lipsesc mânerele portierelor), iar spatele aminteşte de S-MAX. Conceptul este „încălţat” cu roţi de 18 ţoli, ceea ce pe modelul de serie mă îndoiesc că o să vedem.

Interiorul se aseamănă mult cu cel al modelului Fiesta, dar împrumută elemente şi de la fratele mai mare C-MAX. Faptul că avem de-a face cu un concept se vede şi în atmosfera luxoasă din interior, care va pierde cu siguranţă din „stele” o dată cu intrarea în producţia de serie.

Motor EcoBoost de 1 litru cu trei cilindri în linie

Cât priveşte motorizările, Ford a dezvăluit doar că B-MAX va inaugura noul motor pe benzină EcoBoost de 1 litru, care foloseşte injecţia directă şi supraalimentarea, fiind de asemenea legat la un sistem Auto-Start-Stop pentru scăderea consumului şi emisiilor. Nu se precizează puterea sau consumul realizat de acest propulsor, în schimb comunicatul de presă spune că acesta va înlocui în viitor motoarele convenţionale mai mari cu patru cilindri.

Referitor la producţia de serie a lui B-MAX, Ford nu dă nici un indiciu oficial legat de Craiova, până acum existând doar declaraţii ale unor oficiali anonimi din cadrul companiei în acest sens. Conform unei surse din interiorul Ford citate de Automotive News Europe, la Craiova va fi construit un model din segmentul B, producţia urmând să înceapă în prima parte a anului 2012.

Publicat la 4 Octombrie 2018 în Noutati
Te-ar mai putea interesa
Viitorul Audi RS3 va avea 350 de cai putere
Viitorul Audi RS3 va avea 350 de cai putere

Michael Dick, membru al consiliului de administraţie al Audi, a declarat că se are în vedere con...

Află detalii
In sfarsit, Chevrolet Camaro de serie!
In sfarsit, Chevrolet Camaro de serie!

Cea mai nouă generaţie a lui Ford Mustang a demonstrat că „reîncarnările” moderne ale muscl...

Află detalii
Volvo XC60 sau SUV-ul compact premium in viziune suedeza
Volvo XC60 sau SUV-ul compact premium in viziune suedeza

Salonul de la Geneva se apropie cu repeziciune şi, pentru a ţine treaz interesul fanilor, construc...

Află detalii